ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΩΝ

Σεπτέμβρης 2003

-Ο Βέλγος εταίρος φτιάχνει τρείς κούκλες ίδιες και τις στέλνει στους Έλληνες και στους Ισπανούς εταίρους.

-Παρουσίαση των συμμετασχόντων σχολείων πάνω στον Ευρωπαικό χάρτη. Έτσι ο ορίζοντας των παιδιών άρχισε να μεγαλώνει.

-Φωτογραφίζουν την άφιξη της κούκλας μέσα στις τάξεις και στέλνουν ο ένας στους άλλους με τον υπολογιστή, δίνοντας και το όνομα το τοπικό της κούκλας ( ΓΙΑΝΝΗΣ, ΓΙΑΝ και ΧΟΥΑΝ).

-Φτιάχνουμε ομαδικές φωτογραφίες των συμμετασχόντων τάξεων, τα παιδιά ζωγραφίζουν τα πορτραίτα τους και τα κολλούν στο ίδιο μέρος και στην ίδια σειρά όπως στην ομαδική φωτογραφία. Έτσι τα παιδιά των εταίρων κάνοντας μια δημιουργική δουλειά ανακαλύπτουν ποιοι είναι οι φίλοι τους και πως λέγονται.

-Παρουσίαση του προγράμματος στους Βέλγους γονείς. Έτσι και ο ορίζοντας των γονιών μεγαλώνει πάνω στους άλλους πολιτισμούς.

-Οι Ισπανοί γονείς κάνουν μια άλλη κούκλα Κομένιους που ταξιδεύει στην Ελλάδα.

Οκτώβρης 2003

-Κατασκευή μουσικού πακέτου από τα παιδιά για τα γενέθλια των κουκλών Κομένιους.

-Τα παιδιά διακοσμούν το χαρτί περιτυλίγματος έτσι εκφράζουν τα συναισθηματά τους διαμέσου των δημιουργικών δραστηριοτήτων.

-Ζωγραφίζουν διάφορες αποστολές και νηπιαγωγός προσθέτει μια λέξη επεξήγηση( π.χ κάντε τον κόκορα)

-Στο κέντρο του πακέτου υπάρχει μια έκπληξη μια κασέτα με το τραγούδι των γενεθλίων στη εθνική γλώσσα του καθενός τραγουδισμένο από τα παιδιά.

-15 με 20 Οκτώβρη, επίσκεψη των εταίρων στην Ελλάδα στο σχολείο του συντονιστή για γνωριμία με το εκπαιδευτικό σύστημα, τον τοπικό πολιτισμό και για την προετοιμασία του προγράμματος 2004-05. Οι ξένοι συνάδελφοι γνώρισαν έναν άλλο πολιτισμό και έκαναν τις συγκρίσεις τους. Συμμετείχαν:

Έγινε παρουσίαση της μέχρι τώρα πορείας, προγραμματισμός της επόμενης σχολικής χρονιάς και γνωριμία με τις φυσικές ομορφιές και τον πολιτισμό του νησιού μας.

Παράλληλα οι φιλοξενούμενοι έγιναν δεκτοί και από τις αρχές του τόπου:

Από τον Νομάρχη Κο Διονύση Γάσπαρο.

Από την Προϊσταμένη Α/θμιας Εκπαίδευσης Κα Γιάννα Παπασάβα.

Από τον Δήμαρχο Λαγανά Κο Διονύση Μαρούδα.

Από τον πάρεδρο της κοινότητας Κερίου Κο Διονύση Κιούρκα και τον πρόεδρο της σχολικής επιτροπής Κο Σπύρο Χαραμή.

 

Νοέμβρης 2003

-Γιορτάζουμε τα γενέθλια της διεθνούς κούκλας και στέλνουμε e-mails με φωτογραφίες. Ακόμη μια φορά τα παιδιά παίζοντας γνώρισαν άλλους τρόπους να γιορτάσουν τα γενέθλια.

-16/11 Παρουσίαση του προγράμματος στους Έλληνες γονείς και μ’αυτό τον τρόπο αισθάνθηκαν περισσότερο ενωμένοι στο σχολείο και στις δραστηριοτητες του.

Δεκέμβρης 2003

-Τα παιδιά ζωγραφίζουν χριστουγεννιάτικες κάρτες με ευχές και τις στέλνουν στα εταιρικά σχολεία.

 

Φλεβάρης 2003

-Μεταμφιεζόμαστε για το καρναβάλι, φωτογραφιζόμαστε (κάθε παιδί μόνο του) και αφού τις τυπώσουμε δύο φορές , φτιάχνουμε ένα memory και το στέλνουμε στα εταιρικά σχολεία.

-Στέλνουμε πληροφορίες πάνω στο Ζακυνθινό καρναβάλι και για εκείνο του Aalst του Βελγίου, με σκοπό να γνωρίσουν οι γονείς και άλλους πολιτισμούς ήθη και έθιμα.

Απρίλης 2004.

-Οι Ισπανοί εταίροι έρχονται στο Βέλγιο για την αξιολόγηση του προγράμματος του πρώτου χρόνου. Έτσι είχαν την ευκαιρία κι’ αυτοί να γνωρίσουν ένα διαφορετικό σύστημα εκπ/σης κάνοντας τις δικές τους συγκρίσεις.

 

Ιούνης 2004.

-Η Ελληνίδα εταίρος επισκέπτεται το Βέλγιο για την αξιολόγηση του προγράμματος.

ΤΟ ΤΕΛΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ.

Το τελικό προιόν του πρώτου χρόνου είναι ένα CD ROM με φωτογραφίες από τις δραστηριότητες της πρώτης χρονιάς κατά χρονολογική σειρά και το οποίο θα δοθεί στα συμμετάσχοντα παιδιά.

Τ’ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ θα γίνουν γνωστά στους άλλους με:

-τη διάθεση του τελικού προιόντος.

-τη δημοσίευση άρθρων στις τοπικές και σχολικές εφημερίδες.

-τις συγκεντρώσεις γονέων

-τη δημοσίευση στις ιστοσελίδες των σχολείων όπου υπάρχουν.

-στις εκθέσεις φωτογραφιών πάνω στις δραστηριότητες του προγράμματος.

-την παρουσίαση του προγράμματος ( όπου ζητηθεί) σε σχολικά ιδρύματα και πανεπιστήμιακά.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ.

Τα παιδιά γνωρίζουν ότι η Ευρώπη είναι μεγάλη και ότι υπάρχουν διαφορετικά ήθη και έθιμα ανάμεσα στα κράτη.

Από τις δραστηριότητες τα παιδιά έκαναν όλα αυτά που έπρεπε για την πραγματοποίηση του προγράμματος.

Στο πρόγραμμα αυτό που είχε θέμα ΓΙΟΡΤΕΣ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΡΑ συμμετείχαν τρία κράτη..

Η ΕΛΛΑΔΑ με το 1/θ Νηπιαγωγείο Κερίου Ζακύνθου με 20 παδιά από τα οποία τα 13 είναι κορίτσια και τα 7 αγόρια με μία νηπιαγωγό.

Η ΙΣΠΑΝΙΑ με το Colegio publico San Francisco από το Navalmorales-Toledo με 60 παιδιά από τα οποία τα 40 είναι κορίτσια και τα 20 αγόρια και 4 εκπ/κους 2 γυναίκες και 2 άνδρες .

ΤΟ ΒΕΛΓΙΟ με το Vrye Basisschool De Bron από την Lovendegem με 34 παιδιά από τα οποία τα 19 είναι κορίτσια και τα 15 αγόρια με 2 νηπιαγωγούς

 

 

 

 

Επίσκεψη εταίρων στο Νηπιαγωγείο Joseph Viollet στο Gleizé περιοχής Beaujolais Γαλλίας από 16-21 Οκτώβρη 2004.

Τα πέντε κράτη (η Ελλάδα σαν συντονιστής, η Ισπανία, το Βέλγιο, η Ρουμανία και η Γαλλία) πραγματοποίησαν το ραντεβού τους για δεύτερη συνεχή χρονιά στο Gleizé στο Νηπιαγωγείο Joseph Viollet. Η διευθύντρια του σχολείου Κα Martine Johanel είχε οργανώσει ένα πλήρες πρόγραμμα με επισκέψεις εκπαιδευτικές και πολιτιστικές όπως:

Επίσκεψη στη ειδική τάξη του Δημοτικού σχολείου Georges Brassens, στο παδικό σταθμό <<τα τρία μήλα>>, στα χωριά του Beaujolais, στη πόλη Villefrance και οπωσδήποτε στο συνεργαζόμενο Νηπιαγωγείο στο οποίο είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το γαλλικό προσχολικό σύστημα και να δοκιμάσουν το Ευρωπαϊκό πρωινό με τα νήπια.

Η επιθεωρήτρια της Εθνικής Εκπαίδευσης Κα Eliane Mouton δέχτηκε τους εκπαιδευτικούς και συζήτησε μαζί τους για τα διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα καθώς επίσης παρουσίασε την ιστορία του Γαλλικού Νηπιαγωγείου.

Τέλος η Δήμαρχος του Gleizé Κα Elisabeth Lamure ενθάρρυνε αυτή την συνεργασία, προσφέροντας τοπικά προϊόντα και παραχωρώντας ένα κοκτέιλ στο Δημαρχείο.

Η ομάδα των εκπαιδευτικών κατάστρωσαν το πρόγραμμα των δραστηριοτήτων της τρίτης και τελευταίας σχολικής χρονιάς (2005-2006).

Η επόμενη συνάντησή τους θα είναι την άνοιξη 2005 στο χωριό Naval Morales κοντά στο Τολέδο- Ισπανίας, για τη αξιολόγηση του προγράμματος( 2004-2005).