ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ

 

«η βιβλιοθήκη του χωριού μας»

 

·                          Χρόνος υλοποίησης: σχολική χρονιά 2009-10

·                          Διάστημα εφαρμογής: Ιανουάριος 10-Μάης 10

·                          Τεχνικές  ή άλλες απαιτήσεις : ψηφιακό κασετόφωνο, ηλεκτρονικός υπολογιστής, φωτογραφική μηχανή. Επισκέψεις στη κοινοτική βιβλιοθήκη.

·               Καινοτόμες διαστάσεις:

Η οργάνωση της ξεχασμένης κοινοτικής βιβλιοθήκης και η εφαρμογή του προγράμματος από το Νηπιαγωγείου μέχρι και το Δημοτικό σχολείο είναι καινοτόμο για το χωριό μας μια και μέχρι σήμερα δεν υπήρχαν οι ευνοϊκότερες συνθήκες για να καλλιεργηθεί αλλά και να κινητοποιηθούν τόσοι παράγοντες(κοινοτικό συμβούλιο, πολιτιστικός σύλλογος, σύλλογος διδασκόντων και σύλλογος γονέων και κηδεμόνων) γύρω από ένα κοινό θέμα.

             

 

 Στόχοι

·    Να καλλιεργηθεί η αγάπη προς το βιβλίο αλλά και η συστηματική επαφή των παιδιών μαζί του καθώς επίσης και η συνέπεια στη τήρηση των κανόνων δανεισμού.

·    Να αναπτύξουν ικανότητες συνεργασίας μεταξύ τους και με τους μεγαλύτερους.

·    Να καλλιεργήσουν τις δεξιότητες τους ,να εκφραστούν δημιουργικά, να διασκεδάσουν.

·    Να μπορούν να ταξινομήσουν σε ομάδες τα βιβλία της ηλικίας τους ανάλογα με το περιεχόμενο τους.

           

 

χρονοδιάγραμμα

·    Οκτώβρης 2010έγινε ενημέρωση των καινούργιων γονιών για το ΔΣΚ αλλά και για τη συνέχεια του  προγράμματος και τη φετινή χρονιά.

·    Σχεδιάστηκε κάποιο άλλο θέμα, αλλά στη πορεία η ανάγκη για την επανίδρυση της βιβλιοθήκης ήταν εντονότερη σε όλους και έτσι τροποποιήθηκε το θέμα.

·    Το Ιανουάριο του ’10 άρχισαν οι επαφές με το πρόεδρο της κοινότητας, έγινε η ενημέρωση των τριών συλλόγων (διδασκόντων, πολιτιστικού και γονέων)

·    Το Φεβρουάριο του’10 ξεκίνησε η συλλογή των προσφορών από δωρητές βιβλιοθηκών, η ταξινόμηση των βιβλίων και η οργάνωση του χώρου.

·    Το Μάρτη του ’10 άρχισαν οι διαθεματικές δραστηριότητες , επίσης και οι πρώτες επαφές με τις γιαγιάδες με τα τοπικά λαϊκά παραμύθια.

·    Τέλη Μάη θα σταματήσει αναγκαστικά (χωρίς να ολοκληρωθεί) το πρόγραμμα, όμως επειδή κάποιες δραστηριότητες ίσως δεν θα πραγματοποιηθούν θα συνεχιστεί και την επόμενη σχολική χρονιά.

 

Προτεινόμενες δραστηριότητες:

 

γλώσσα

-       δραστηριότητες με το εξώφυλλο του βιβλίου (υποθέσεις για το περιεχόμενο, να μαντέψουμε το τίτλο, να μετρήσουμε τις λέξεις, να βρούμε τον συγγραφέα, τον εκδότη, τον εικονογράφο)

-       ταξινόμηση βιβλίων ανάλογα με το περιεχόμενο (πληροφοριακά-ιστορίες) με τη βοήθεια χρωμάτων και γραμμάτων.

-       Παιχνίδια κρυμμένου θησαυρού (τόσο στη βιβλιοθήκη του νηπιαγωγείου μας αλλά και στη κοινοτική μας βιβλιοθήκη αφού όμως προηγηθεί η ταξινόμηση και εφ’ όσον ο χρόνος μας το επιτρέψει).

-       Λαϊκά παραμύθια του χωριού μας.

 

 

Μαθηματικά:

-       Ασχολία με παραμύθια που διαπραγματεύονται ποσότητες (αριθμοί, μεγέθη, προσθέσεις, αφαιρέσεις).

-       Κατασκευή πίνακα διπλής εισόδου σε συνεργασία με τα νήπια όπου θα απεικονίζει το πόσα και ποια βιβλία έχει διαβάσει το κάθε παιδί σε κάποιο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

 

Γεωγραφία:

-       Θα οργανώσουμε αφιερώματα σε παραμύθια άλλων χωρών τις οποίες θα ψάξουμε στο χάρτη αλλά και σε συνεργασία με το ευρωπαϊκό μας πρόγραμμα comenius θα δουλέψουμε και σε παραμύθια των εταίρων μας μια και το φετινό μας πρόγραμμα έχει το τίτλο «books and sceens, windows of Europe

-       Οι αλλοδαπές μητέρες θα μας πουν το δικό τους παραμύθι

 

Εικαστικά:

-       δραματοποιήσεις

-       εικονογραφήσεις

-       κατασκευή παραμυθιού

-       κουκλοθέατρο (με κατασκευή ηρώων)

 

Ηλεκτρονικός υπολογιστής:

Ν’ ακούσουν και να δουν  παραμύθια μέσα από εξειδικευμένες ιστοσελίδες.

 

 

 

 

 

Το πρόγραμμα θα συνεχιστεί και την επόμενη σχολική χρονιά γιατί το χρονικό διάστημα ήταν πολύ μικρό και το ενδιαφέρον όλων πολύ μεγάλο!!!