Η ΘΑΛΑΣΣΙΤΣΑ ΜΑΣ

 

Αφορμή ήταν το γεγονός ότι το χωριό μας έχει το προνόμιο νάναι ορεινό αλλά και παραθαλάσσιο με τη Λίμνη Κερίου (όπου σχεδόν τα μισά παιδιά μένουν εκεί) αλλά και από τα υπόλοιπα αρκετά κατεβαίνουν το Μάη λόγω τουριστικών εργασιών των γονιών τους.

Πολλές φορές λοιπόν αποκαλούσαν την Λίμνη Κεριού «η θαλασσίτσα μας» και την πρόσεχαν κυρίως από τα σκουπίδια.

Ο βασικός στόχος : η ευαισθητοποίηση μικρών και μεγάλων για τη προστασία της θάλασσας αλλά και η διαμόρφωση οικολογικής συμπεριφοράς.

Επιμέρους στόχοι: 

·         Να γνωρίσουν τα προστατευόμενα θαλάσσια είδη και τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν.

·         Να καλλιεργήσουν τη συνήθεια της ανακύκλωσης.

·         Να εκφραστούν

·         Να ψυχαγωγηθούν

·         Να παρακινήσουν και τους μεγαλύτερους.

 

Φάση 1- προβληματισμός-σχεδιασμός:

Ξεκινήσαμε το πρόγραμμα καταγράφοντας τις ερωτήσεις των παιδιών σ’ ένα χαρτί το οποίο το τοποθετήσαμε στη γωνιά συζήτησης. Καταλήξαμε ότι θέλαμε να μάθουμε για το βυθό, τα καράβια, τα ψάρια τη χελώνα caretta caretta, τα σκουπίδια, να ζωγραφίσουμε τη θαλασσίτσα, να την καθαρίσουμε  να χορέψουμε και να την τραγουδήσουμε.

 

Φάση2- ανάπτυξη προγράμματος:

Εμπλουτίσαμε τη γωνιά συζήτησης με φωτογραφίες αλλά και με υλικά από τη θάλασσα όπως και με πίνακες ζωγραφικής που είχαν θέμα τη θάλασσα, άλλά και με ανακυκλωμένα χαρτιά (κυρίως).

 

Στη γλώσσα :

·         Με τη βοήθεια της βαλίτσας «θαλασσοψυθιρίσματα» ασχοληθήκαμε με τη caretta caretta που μας επισκέφτηκε και πάλι φέτος με μαζί με τους τουρίστες. Μιλήσαμε και για άλλα θαλάσσια είδη που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν.

·         Μιλήσαμε για τη ρύπανση της θάλασσας

·         Διαβάσαμε παραμύθια  και ποιήματα θαλασσινά.

·         Είδαμε ταινίες από την παιδική helmepa.

·         Γράψαμε συνθήματα για τη προστασία της θάλασσας.

Στα μαθηματικά:

Παίξαμε με τα κοχύλια και τα όστρακα και προέκυψαν δραστηριότητες αρίθμησης (πρόσθεσης, αφαίρεσης) ομαδοποιήσεις, αντιστοιχίσεις.

Βυθίσαμε αρκετά αντικείμενα στο νερό και μάθαμε για την άνωση.

 

Στο περιβάλλον:

Στα πλαίσια του προγράμματος της παιδικής helmepa επισκεφτήκαμε τη Λίμνη Κερίου, στις 22 Μάη τη καθαρίσαμε συμβολικά, τοποθετήσαμε πινακίδα με περιβαλλοντικό μήνυμα και μοιράσαμε έντυπο υλικό στους πρώτους τουρίστες που ήταν εκεί.

 

Στη δημιουργία και έκφραση: 

·         Ζωγραφίσαμε τη καθαρή και τη βρώμικη θάλασσα.

·         Κάναμε θαλασσινό κολλάζ με βασικό χρώμα το μπλε.

·         Το κάθε παιδί έφτιαξε ένα βαζάκι με τους θησαυρούς από τη θάλασσα.

·         Ανακυκλώσαμε χαρτί και το ζωγραφίσαμε

·         Ακούσαμε και χορέψαμε παραδοσιακά νησιώτικα τραγούδια.

·         Δημιουργήσαμε ένα θεατρικό παιχνίδι με θαλασσινές ιστορίες.

Αξιολόγηση:

·         Τα παιδιά έδειξαν ενδιαφέρον για το κόσμο της θάλασσας αλλά και για τη προστασία της αφού κάθε φορά προέτρεπαν και τους μεγαλύτερους για τη καθαριότητά της.

·         Κατανόησαν τον κόσμο του βυθού και τον σεβασμό στο περιβάλλον που πρέπει να έχουν για μια καλύτερη ζωή.

·         Εμπλούτισαν το λεξιλόγιο τους.

·         Εκφράστηκαν μέσα από το παιχνίδι και τα εικαστικά.

 

Καλό καλοκαίρι και ΟΧΙ ΣΚΟΥΠΊΔΙΑ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΙΤΣΑ ΜΑΣ!!!!