ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ

 

 

Ç η βιβλιοθήκη του χωριού μαςÈ

 

(συνεργασία νη¹ιαγωγείου με δημοτικό σχολείο Κερίου)

 

 

á                          Χρόνος υλο¹οίησης: σχολική χρονιά 2010-11

á                          Διάστημα εφαρμογής: Οκτώβρης2010-Μάης 2011

á                          Τεχνικές  ή άλλες α¹αιτήσεις : ψηφιακό κασετόφωνο, ηλεκτρονικός υ¹ολογιστής, φωτογραφική μηχανή. Ε¹ισκέψεις στη κοινοτική βιβλιοθήκη.

 

 

 

Συμμέτοχοι :

á      Νή¹ια κ ¹ρονή¹ια του κλασσικού τμήματος

á      Σύλλογος διδασκόντων Δ/Σ και  Ν/Γ Κερίου

á      Μαθητές και μαθήτριες του συστεγαζόμενου Δ/Σ Κερίου

á      Πολιτιστικός σύλλογος Κερίου ÇΗ Άμ¹ελοςÈ

á      Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων Δ/Σ και Ν/Γ

á      Κοινότητα Κερίου

á      Τα εταιρικά σχολεία του τρέχοντος ¹ρογράμματος Comenius α¹ό Γαλλία, Ισ¹ανία, Πολωνία, Ρουμανία, Τουρκία (http://mycomenius.free.fr) 

 

ΑΦΟΡΜΗ:

Η ε¹αφή των ¹αιδιών του χωριού μας με το λογοτεχνικό βιβλίο είναι ¹ολύ φτωχή έως ανύ¹αρκτη. Έχει δια¹ιστωθεί ότι μόνο το σχολείο δίνει τα ερεθίσματα (εκτός α¹ό λίγες εξαιρέσεις). Το ¹ρόγραμμα ξεκίνησε ¹έρυσι στα μέσα της σχολικής χρονιάς και υ¹ήρξε ε¹ιτακτική ανάγκη να συνεχιστεί και φέτος συμ¹αρασύροντας μαζί μας και τα ¹αιδιά του συστεγαζόμενου Δημοτικού σχολείο αλλά και τα ¹ρωτάκια μας δηλαδή τα ¹ερσινά μας νή¹ια ¹ου βοήθησαν ¹ολύ στις δραστηριότητες της νεοϊδρυθείσης βιβλιοθήκης του χωριού μας.

Ε¹ίσης η έλλειψη φιλαναγνωσίας των ¹αιδιών σε όλες τις τάξεις μας οδήγησε στη συνεργασία των διδασκόντων του Δημοτικού με το Νη¹ιαγωγείο και το Δ.Σ.Κ

 

ΣΤΟΧΟΙ:

 

á    Να συνεχιστεί και να εμ¹λουτιστεί η αγά¹η για το βιβλίο α¹ό τη ¹ροσχολική ηλικία.

á    Να εξοικειωθούν οι μαθητές με το βιβλίο και την ανάγνωση, ανα¹τύσσοντας με αυτόν τον τρό¹ο φιλική σχέση με τη λογοτεχνία.

á    Να α¹οκτήσουν θετικά ¹ρότυ¹α, συναισθηματική νοημοσύνη και αισθητική καλλιέργεια.

á    Να εκφραστούν δημιουργικά, να καλλιεργήσουν δεξιότητες αλλά και να διασκεδάσουν, ανα¹τύσσοντας τη φαντασία και την εφευρετικότητα τους.

á    Να ανα¹τύξουν ικανότητες συνεργασίας μεταξύ τους αλλά και με τη Τρίτη ηλικία.

á    Να μάθουν να τηρούν τους κανόνες της βιβλιοθήκης.

á    Να έρθουν διαθεματικά σε ε¹αφή με τα μαθήματα του Δημοτικού και του Νη¹ιαγωγείου, αλλά και με το διαδίκτυο.

á    Να βελτιώσουν τον τρό¹ο ανάγνωσης, τονισμού και ε¹ιτονισμού.

á    Να αναγνωρίζουν το είδος των κειμένων.

 

ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ:

 

á    Σε¹τέμβρηςÕ10: ενημέρωση συλλόγου διδασκόντων για ε¹έκταση του ήδη ¹ρογράμματος και στο Δημοτικό σχολείο και του συλλόγου γονέων για συνέχιση του ¹ερσινού ¹ρογράμματος.

á    ΟκτώβρηςÕ10: συνεργασία με το ΕΚΕΒΙ, ε¹ίσκεψη Αγγελικής Βαρελλά

á    Α¹ό ΝοέμβρηÕ10  μέχρι Μάη Õ11: ανάγνωση ε¹ιλεγμένων βιβλίων ανά ομάδες στην ώρα της ευέλικτης ζώνης και διαθεματικές δραστηριότητες μέσα στη τάξη. Ε¹ισκέψεις στη κοινοτική βιβλιοθήκη και διαθεματικές δραστηριότητες .

á    Ιανουάριος Õ11 : δημιουργία σχολικής βιβλιοθήκης και σχετική οργάνωση της.

á    Α¹ρίληςÕ11 :συμμετοχή με όλους τους εμ¹λεκόμενους φορείς στη γιορτή του βιβλίου-¹αρουσίαση των εργασιών της κάθε ομάδας (σε συνεργασία με το Δ.Ζακύνθου μας ε¹ισκέφτηκε η συγγραφέας Α.Θεοχάρη)

á    Μάης Õ11 :¹ιθανή ε¹ίσκεψη σκιτσογράφου

 

 

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:

Μαθηματικά:

-       Κατασκευή ¹ίνακα δι¹λής εισόδου σε συνεργασία με τους μαθητές ,ό¹ου θα α¹εικονίζει το ¹όσα και ¹οια βιβλία έχει διαβάσει το κάθε ¹αιδί σε κά¹οιο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

-       Στατιστικοί ¹ίνακες σχετικά με το ¹όσα βιβλία έχουν διαβάσει οι μαθητές.

 

Ηλεκτρονικός υ¹ολογιστής:

1. ΝÕ ακούσουν και να δουν  ¹αραμύθια μέσα α¹ό εξειδικευμένες ιστοσελίδες(www.bookbook.gr ή του Çμικρού αναγνώστηÈ του ΕΚΕΒΙ)

2. Να αναζητήσουν στο διαδίκτυο ¹ληροφορίες σχετικά με τον-την συγγραφέα κάθε βιβλίου.

 

 

 

Εικαστικά:

-       Δραματο¹οιήσεις βιβλίων

-       Εικονογραφήσεις/κόμικς/αφίσες εξωφύλλων ή ηρώων

-       Εμ¹λουτισμός με τραγούδια.

-       Κατασκευή ¹εριβαλλοντικό ¹αραμυθιού για το Ευρω¹αϊκό ¹ρόγραμμα Comenius (α¹ό τα νή¹ια) Çη κοκκινοσκουφίτσα και η καρετίτσαÈ

 

 

 

 

 

Γλώσσα:

á    Λαϊκά ¹αραμύθια του χωριού μας. Σε συνεργασία με το Νη¹ιαγωγείο Κερίου θα καλέσουμε τις γιαγιάδες να μας τα διηγηθούν να τα καταγράψουμε(ηχητικά) να τα ζωγραφίσουμε αφού τα δραματο¹οιήσουμε. (για τις ΑÕ-ΒÕ τάξεις)

á    Να καλλιεργηθεί ο σωστός ¹ροφορικός λόγος και η ανάγνωση. (κυρίως για τις ΑÕ-ΒÕ τάξεις)

á    Να γίνει αφήγηση α¹οσ¹άσματος του βιβλίου α¹ό την ¹λευρά ενός άλλου ήρωα. (¹ροσαρμοσμένα σε όλες τις ομάδες-τάξεις )

á    Να γίνει αναγνώριση του είδους των κειμένων , δουλεύοντας ¹άνω σε α¹οσ¹άσματα των βιβλίων (για τις ΕÕ-ΣτÕ τάξεις)

á    Να γίνεται εφαρμογή γλωσσικών φαινομένων και σχετικών ασκήσεων σε ε¹ιλεγμένα α¹οσ¹άσματα των βιβλίων. (για όλες τις ομάδες.)

á    Να γίνουν ¹εριλήψεις των βιβλίων και διατύ¹ωση εντυ¹ώσεων. (για όλες τις ομάδες.)

á    Δημιουργία άρθρων σχετικών με τα βιβλία-κριτικές.(για τις τάξεις ΔÕ,ΕÕ,ΣτÕ)

á    Διατύ¹ωση κανόνων για τη βιβλιοθήκη. (¹ροσαρμοσμένα σε όλες τις ομάδες-τάξεις )

á    Να γίνουν ¹αρουσιάσεις ¹αραμυθιών, ιστοριών ή βιβλίων.

á    Να φτιάξουμε με τα νή¹ια μια ανά¹οδη ιστορία.

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:

á    Α¹ό τη μεριά των νη¹ίων υ¹ήρξε βελτίωση στη τήρηση των κανόνων των δανειζομένων βιβλίων.

á    Εκφράστηκαν δημιουργικά, καλλιέργησαν δεξιότητες, διασκέδασαν, ανά¹τυξαν τη φαντασία τους  και συνέθεσαν τη δικιά τους ανά¹οδη-¹εριβαλλοντική ιστορία Çη κοκκινοσκουφίτσα και η καρετίτσαÈ για τις ανάγκες του ¹ρoγράμματος Comenius.

á    Εμ¹λουτίστηκε η φιλική σχέση με το βιβλίο και σε αυτό βοήθησαν οι ε¹ισκέψεις των δύο συγγραφέων Α.Βαρελλά και Α. Θεοχάρη αλλά και η οργάνωση της ¹ρώτης γιορτής βιβλίου με τη φιλική συμμετοχή της Κας Τ. Δράκου (ηθο¹οιού-σκηνοθέτιδας).

á    Κατά τη διάρκεια της χρονιάς υ¹ήρξαν συστηματικές συναντήσεις των τεσσάρων λεσχών ανάγνωσης και η δημιουργία του http://leshianagnosiskeriou.blogspot.com

 

 

 

Ας ελ¹ίσουμε ότι η ¹ροσ¹άθεια αυτή ¹ου έγινε α¹Õ όλους μας θα συνεχιστεί και α¹ό τις οικογένειες των μαθητών