ΔΙΚΤΥΟ
ΣΧΟΛΙΚΗΣ
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ
Ç η
βιβλιοθήκη του
χωριού μαςÈ
(συνεργασία νη¹ιαγωγείου με δημοτικό σχολείο Κερίου)
á
Χρόνος υλο¹οίησης: σχολική χρονιά 2010-11 á
Διάστημα εφαρμογής: Οκτώβρης2010-Μάης 2011 á
Τεχνικές ή άλλες α¹αιτήσεις : ψηφιακό κασετόφωνο, ηλεκτρονικός υ¹ολογιστής, φωτογραφική μηχανή. Ε¹ισκέψεις στη κοινοτική βιβλιοθήκη. Συμμέτοχοι
: á Νή¹ια κ ¹ρονή¹ια του κλασσικού τμήματος á Σύλλογος διδασκόντων Δ/Σ και Ν/Γ Κερίου á Μαθητές και μαθήτριες του συστεγαζόμενου Δ/Σ Κερίου á Πολιτιστικός σύλλογος Κερίου ÇΗ Άμ¹ελοςÈ á Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων Δ/Σ και Ν/Γ á Κοινότητα Κερίου á Τα εταιρικά σχολεία του τρέχοντος ¹ρογράμματος Comenius α¹ό Γαλλία, Ισ¹ανία, Πολωνία, Ρουμανία, Τουρκία (http://mycomenius.free.fr) ΑΦΟΡΜΗ: Η ε¹αφή των ¹αιδιών του χωριού μας με το λογοτεχνικό βιβλίο είναι ¹ολύ φτωχή έως ανύ¹αρκτη. Έχει δια¹ιστωθεί ότι μόνο το σχολείο δίνει τα ερεθίσματα (εκτός α¹ό λίγες εξαιρέσεις). Το ¹ρόγραμμα ξεκίνησε ¹έρυσι στα μέσα της σχολικής χρονιάς και υ¹ήρξε ε¹ιτακτική ανάγκη να συνεχιστεί και φέτος συμ¹αρασύροντας μαζί μας και τα ¹αιδιά του συστεγαζόμενου Δημοτικού σχολείο αλλά και τα ¹ρωτάκια μας δηλαδή τα ¹ερσινά μας νή¹ια ¹ου βοήθησαν ¹ολύ στις δραστηριότητες της νεοϊδρυθείσης βιβλιοθήκης του χωριού μας. Ε¹ίσης η έλλειψη φιλαναγνωσίας των ¹αιδιών σε όλες τις τάξεις μας οδήγησε στη συνεργασία των διδασκόντων του Δημοτικού με το Νη¹ιαγωγείο και το Δ.Σ.Κ á
Σε¹τέμβρηςÕ10: ενημέρωση συλλόγου διδασκόντων για ε¹έκταση του ήδη ¹ρογράμματος και στο Δημοτικό σχολείο και του συλλόγου γονέων για συνέχιση του ¹ερσινού ¹ρογράμματος. á
ΟκτώβρηςÕ10: συνεργασία με το ΕΚΕΒΙ, ε¹ίσκεψη Αγγελικής Βαρελλά á
Α¹ό ΝοέμβρηÕ10 μέχρι Μάη Õ11: ανάγνωση ε¹ιλεγμένων βιβλίων ανά ομάδες στην ώρα της ευέλικτης ζώνης και διαθεματικές δραστηριότητες μέσα στη τάξη. Ε¹ισκέψεις στη κοινοτική βιβλιοθήκη και διαθεματικές δραστηριότητες . á
Ιανουάριος Õ11 : δημιουργία σχολικής βιβλιοθήκης και σχετική οργάνωση της. á
Α¹ρίληςÕ11 :συμμετοχή με όλους τους εμ¹λεκόμενους φορείς στη γιορτή του βιβλίου-¹αρουσίαση των εργασιών της κάθε ομάδας (σε συνεργασία με το Δ.Ζακύνθου μας ε¹ισκέφτηκε η συγγραφέας Α.Θεοχάρη) á
Μάης Õ11 :¹ιθανή ε¹ίσκεψη σκιτσογράφου ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: Μαθηματικά: -
Κατασκευή ¹ίνακα δι¹λής εισόδου σε συνεργασία με τους μαθητές ,ό¹ου θα α¹εικονίζει το ¹όσα και ¹οια βιβλία έχει διαβάσει το κάθε ¹αιδί σε κά¹οιο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. -
Στατιστικοί ¹ίνακες σχετικά με το ¹όσα βιβλία έχουν διαβάσει οι μαθητές. Ηλεκτρονικός υ¹ολογιστής: 1. ΝÕ ακούσουν και να δουν ¹αραμύθια μέσα α¹ό εξειδικευμένες ιστοσελίδες(www.bookbook.gr ή του Çμικρού αναγνώστηÈ του ΕΚΕΒΙ) 2. Να αναζητήσουν στο διαδίκτυο ¹ληροφορίες σχετικά με τον-την συγγραφέα κάθε βιβλίου. Εικαστικά: -
Δραματο¹οιήσεις βιβλίων -
Εικονογραφήσεις/κόμικς/αφίσες εξωφύλλων ή ηρώων -
Εμ¹λουτισμός με τραγούδια. -
Κατασκευή ¹εριβαλλοντικό ¹αραμυθιού για το Ευρω¹αϊκό ¹ρόγραμμα Comenius (α¹ό τα νή¹ια) Çη κοκκινοσκουφίτσα και η καρετίτσαÈ Γλώσσα: á
Λαϊκά ¹αραμύθια του χωριού μας. Σε συνεργασία με το Νη¹ιαγωγείο Κερίου θα καλέσουμε τις γιαγιάδες να μας τα διηγηθούν να τα καταγράψουμε(ηχητικά) να τα ζωγραφίσουμε αφού τα δραματο¹οιήσουμε. (για τις ΑÕ-ΒÕ τάξεις) á
Να καλλιεργηθεί ο σωστός ¹ροφορικός λόγος και η ανάγνωση. (κυρίως για τις ΑÕ-ΒÕ τάξεις) á
Να γίνει αφήγηση α¹οσ¹άσματος του βιβλίου α¹ό την ¹λευρά ενός άλλου ήρωα. (¹ροσαρμοσμένα σε όλες τις ομάδες-τάξεις ) á
Να γίνει αναγνώριση του είδους των κειμένων , δουλεύοντας ¹άνω σε α¹οσ¹άσματα των βιβλίων (για τις ΕÕ-ΣτÕ τάξεις) á
Να γίνεται εφαρμογή γλωσσικών φαινομένων και σχετικών ασκήσεων σε ε¹ιλεγμένα α¹οσ¹άσματα των βιβλίων. (για όλες τις ομάδες.) á
Να γίνουν ¹εριλήψεις των βιβλίων και διατύ¹ωση εντυ¹ώσεων. (για όλες τις ομάδες.) á
Δημιουργία άρθρων σχετικών με τα βιβλία-κριτικές.(για τις τάξεις ΔÕ,ΕÕ,ΣτÕ) á
Διατύ¹ωση κανόνων για τη βιβλιοθήκη. (¹ροσαρμοσμένα σε όλες τις ομάδες-τάξεις ) á
Να γίνουν ¹αρουσιάσεις ¹αραμυθιών, ιστοριών ή βιβλίων. á
Να φτιάξουμε με τα νή¹ια μια ανά¹οδη ιστορία. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: á
Α¹ό τη μεριά των νη¹ίων υ¹ήρξε βελτίωση στη τήρηση των κανόνων των δανειζομένων βιβλίων. á
Εκφράστηκαν δημιουργικά, καλλιέργησαν δεξιότητες, διασκέδασαν, ανά¹τυξαν τη φαντασία τους και συνέθεσαν τη δικιά τους ανά¹οδη-¹εριβαλλοντική ιστορία Çη κοκκινοσκουφίτσα και η καρετίτσαÈ για τις ανάγκες του ¹ρoγράμματος Comenius. á
Εμ¹λουτίστηκε η φιλική σχέση με το βιβλίο και σε αυτό βοήθησαν οι ε¹ισκέψεις των δύο συγγραφέων Α.Βαρελλά και Α. Θεοχάρη αλλά και η οργάνωση της ¹ρώτης γιορτής βιβλίου με τη φιλική συμμετοχή της Κας Τ. Δράκου (ηθο¹οιού-σκηνοθέτιδας). á Κατά τη διάρκεια της χρονιάς υ¹ήρξαν συστηματικές συναντήσεις των τεσσάρων λεσχών ανάγνωσης και η δημιουργία του http://leshianagnosiskeriou.blogspot.com
Ας ελ¹ίσουμε ότι η ¹ροσ¹άθεια αυτή ¹ου έγινε α¹Õ όλους μας θα συνεχιστεί και α¹ό τις οικογένειες των μαθητών |